Kings Bounty - Legendy Dziś przedstawię Wam grę do której mam szacunek za pokazanie mi nowej strony klimatu, którego do tej pory nie widziałem, pokrótce przedstawię Wam pierwszą z serii King's Bounty - Legendy. Według mnie połączenie Heroes of Might and Magic z elementami szachów (tak wiele możliwości ruchów w trakcie bitwy) z pięknie wkomponowanej w całość oprawy RPG.Zacznę od gameplay przy okazji przytaczając kilka atutów graficznych.

Całość, czyli pole walki oraz podróżując po mapce począwszy od głównego menu już możemy dostrzec iście słodką grafikę niczym z bajki, jednak nie dajmy się zwieść pozorom, równie majestatycznie wyglądają zaklęcia, specjalne ataki jednostek czy spektakularne - nieumarłe jednostki oraz mistyczne stwory, które poruszają się po polu walki niczym figury w partii krwawych szachów z Harrego Pottera.





Zaczynając obieramy klasę - paladyn, mag lub wojownik. Każda z postaci po osiągniętym poziomie obfituje w innego rodzaju runy w różnym stopniu przyrostu zależnie od klasy, runy magii / mocy / umysłu.

Wojownik specjalizuje się w sile ataku, gromadzeniu szału,który jest nam potrzebny do ataków specjalnych duchów ze szkatułki szału (przyspoiluję tu trochę w ramach dobrej porady, radzę wykonać jako pierwszy główny quest dla króla, po jego wykonaniu otrzymamy duchy, które levelują razem z Tobą), oraz posiada dość ciekawe drzewko rozwoju bazując oczywiście na sile jednostek. Polecam wybrać tą klasę jeśli liczymy na grę łatwiejszą. Jego główną runą jest Runa Mocy a prowadzenie licznej armii nie jest mu obce.

Paladyn, bardzo ciekawa postać, specjalizująca się i w magii i w wojaczce, równie sprawnie korzysta z duchów ponieważ szał też nie jest mu obcą rzeczą, oczywiście nie posiada go tyle co wojownik i nie jest w stanie go tak szybko zgromadzić atakami, ale nadrabia świetnie dysponując magią na poziomie, której wojownik nigdy nie zgłębi czy specjalistycznym drzewkiem.
Jego głównym atutem jest wielofunkcyjność oraz to, że może zgromadzić największe armie dzięki wysokiemu rozwojowi współczynnika dowodzenia. Ta postać doskonale nadaje się jeśli lubimy pokombinować, nie przechodzi się nią gry zbyt lekko. Jego główną runą jest Runa Umysłu a atutem rozwój pasywnych umiejętności drzewka dzięki którym zwiększamy przyrost doświadczenia czy zwiększenie współczynnika odpowiadającego za liczebność armii.

Mag, słaby wojownik, silniejsze zaklęcia, zwiększona ilość many i jej regeneracja oraz więcej wpisów w księdze magii, możliwość rzucania zaklęć wysoko poziomowych powodujące zniszczenie i zgliszcza na polu walki Twojego wroga. W pierwszej części King's Bounty moim zdaniem postać najsłabsza, ciężka w rozwoju, pracochłonna w obróbce - bardzo ciężki start. Polecam ją typowym miłośnikom magii, ale jednak zaawansowanemu graczowi, biegłemu w grach typu Strategia Turowa / RPG. Jego główną runą jest Runa Magii a postać dzięki drzewku może zyskać wiele umiejętności pasywnych zapewniających ciągłość rzucania zaklęć i zwiększenie obrażeń czarów.



Po wyborze klasy zaczynamy dość dziwacznym samouczkiem za którego już dostajemy punkty doświadczenia, wykonując pierwsze prymitywne zadania dla naszego Championa królestwa, zdobywając pierwsze słabe przedmioty. Jednostki nie są ważne, czy jak najmniejsze straty ponieważ otrzymujemy je tylko na 3 pierwsze zadania, następnie nasze szeregi zapełnia dość mizerna armia a my zaczynamy swobodnie zwiedzać pierwsze lokacje, wykonujemy questy dla króla oraz reszty NPC odkrywając mapę już bardzo swobodnie. W środkowym etapie gry nawet nasz rumak zamienia się w pegaza i już nie ma problemu z ciężkimi i długimi przejściami w różne zakamarki mapy, po prostu przelatujemy przez przeszkody.
Podróżujemy również drogą morską, opływamy wyspy, zabijamy piratów, wykonujemy zadania na morzu takie jak zaimponowanie swojej przyszłej żonie zabijając krakena czy zbieranie skrzynek zgubionych przez przemytników. Mnogość questów powala na kolana, humor w nie włożony, ciekawe rozwiązania, gdzie nie jest proste przyniesienie władczyni świata demonów, jabłka ze świata ludzi trzeba nieraz się naprawdę nagłowić.

Przedmiotów jest multum, występują one losowo, możemy je zdobyć w walce oraz kupując je od przydrożnych handlarzy, mieszkańców czy nawet króla. Na początku ze złotem jest słabo, w dalszym etapie gry stać nas by założyć każdą wyśnioną kompilację, raz odkryty przedmiot zostaje u swojego właściciela i zawsze możemy się po niego wrócić po zdobyciu większej gotówki. Są one bardzo ważne, ponieważ podwyższają statystyki bohatera robiąc z jego armii grupę opartą na konstrukcji umiejętności lub oddziaływują na daną grupę mobów (jak nieumarli czy potwory 3/4/5 poziomu, jest tego mnóstwo) podwyższając im atak, obronę lub mobilność. Teraz odrobina humoru - nawet dzieci traktowane są przedmiotowo, któregoś dnia jeśli zdecydujesz się przyłączyć do drużyny żonę a nie towarzysza, rodzi ona czwórkę dzieci z losowymi właściwościami, każdy towarzysz ma 4 sloty na przedmioty w przypadku żony zajmują one maleństwa. O wszystkim jednak decydujesz Ty, według mnie ciekawym elementem tej gry jest włożenie elementów RPG, gdzie tylko się da.

Bohatera wraz z drzewkami rozwijamy dzięki runom otrzymanym po każdym poziomie, znalezionym na polu bitwy w skrzyniach, czasami zabijając wrogiego bohatera lub zbieramy je leżące bezpańsko przy drodze, w kryptach czy opuszczonych zapajęczonych kopalniach a nawet rozrzucone w przyjaznych miastach. Trzeba nieraz tęgo wytężać wzrok by dostrzec przedmiot leżący na ziemi, na szczęście wszystko ładnie oznakowane jest na mini mapce.
Istnieje również tryb kopania skarbów z których możemy zdobyć złoto lub runy, po każdej walce również dostajemy swego rodzaju perki, które w tej grze naprawdę dają niezłego boosta naszemu bohaterowi.
Dla przykładu wygrywając kilkadziesiąt starć bez strat zyskujemy dodatkowe punkty doświadczenia nawet do 7% co na przestrzeni całej gry to dużo, lub na ten przykład używamy w dużej mierze umiejętności szału, za zebrane obrażenia dostajemy zwiększenie współczynnika uderzeń krytycznych dla naszych podopiecznych.



Gra prezentuje się świetnie, na pewno doceni jej walory doświadczony gracz, nawet muzyka powala na kolana, tracki w trakcie gry naprawdę potrafią stworzyć klimat, dowie się ten o czym mówię tylko, który/a zagra. W związku z nową recenzją (a będzie ich więcej) wprowadzam moją własną ocenę (by Pato) bazującą na moim doświadczeniu, jako osoba kreatywna doceniam kreatywność innych osób za stworzenie czegoś nowego, niepowtarzalnego i głównie na tym będzie ona bazowała cała reszta myślę, że dość klasycznie:

-GamePlay : 9,5/10
-Muzyka : 10/10
-Grafika : 8.5/10
-by Pato : 9.5/10

Gra kosztuje 9,99 euro, około 40 zł, ale każda złotówka jest tu wydana słusznie - polecam tytuł.

PatoAR
18-11-2014 Marcin

Dodaj komentarz

Tutaj znajdziesz darmowe, super fajne gry do pobrania na komputer PC (Windows), gry na Androida oraz gry online (czyli przeglądarkowe) - dla dzieci, dla dziewczyn, dziewczynek i chłopców, samochodowe. Mamy stare i nowe gry odlotowe! Pełne wersje oraz demo. Programy do pobrania (Windows) najpierw pobieramy z serwera (wykonujemy download, ściągamy), potem instalujemy na lokalnym komputerze i możemy grać. W dolinie gier są także gry na system Android, czyli gry na telefon, urządzenia mobilne: na smarftony oraz tablety. A więc nie czekaj! Pobieraj gry na komputer PC oraz system Android. Chomikuj je i baw się dobrze!